لوله بدون درز

 تاریخ ساخت لوله­ هاى بدون درز به اواخر قرن ۱۹ برمی ­گردد که مانیسمان نام شخص مخترع این روش می باشد. روش­ هــاى مختلف تولید لوله فولادی بدون درز (مانیسمان) در قرن ۱۹ کشف و به موازات یکدیگر پیشــرفت و گسترش یافت.

لوله مانیسمان در ایران به نام لوله بدون درز نامیده می شود که از نام دانشمندی آلمانی که اولین بار این لوله ها را ساخت مشتق شده است. لوله مانیسمان از یک قطعه فولادی یک تکه ساخته می شود. .لوله بدون درز به عنوان نام نشان می دهد یک لوله بدون یک درز یا اتصال جوش در مقایسه با لوله یا جوش داده شده است. در یک لوله جوش یا جوش داده شده، جوش یا جوش جوش بخشی ضعیف تر از لوله است که محدودیت مقاومت لوله را به مقاومت جوش جوش محدود می کند. در حالی که لوله بدون درز هیچ گونه چنین اتصال ندارد و بنابراین ساختار و قدرت یکنواخت در سراسر بدن لوله. بنابراین لوله بدون درز می تواند فشار بالا، دمای بالاتر، فشار مکانیکی و فرسایش خوردگی را بالا ببرد و برنامه های کاربردی گسترده ای در زمینه های نفت و گاز، پالایشگاه، پتروشیمی، شیمیایی، کود، برق، خودرو، بلبرینگ، مکانیک و ساخت و ساز داشته باشد.

یکی دیگر از انواع لوله ها لوله استنلس استیل می باشد. یک توضیح مختصر راجب این مورد این باشد که طبق مواردی که قبلا گفته شده دارای خاصیت ضد زنگ زدگی می باشد.

آنچه که بایددر مورد استنلس استیل و مشتقات آن مورد توجه قرار گیرد اینست که استنلس استیل بایستی مرتب با هوا در تماس باشد و اگر در اثر کار سرد مثل خمکاری ، برش ، فرم دهی و غیره پوشش سطحی آن دچار آسیب شده باشد و در مجاورت اکسیژن نباشد ، دچار زنگ زدگی خواهد شد.

در مورد قیمت لوله بدون درز باید گفت امروزه دارای قیمت مقرون به صرفه ای است.

منبع: لینک منبع ، لینک منبع


وبلاگ شرکت پارس سازه انرژی البرز لوله ,مورد ,مانیسمان ,ساخت ,لوله بدون ,استنلس استیل منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

شرکت آشیان دُر | مرکز فروش درب سکشنال ایمن گذر | درب سکشنال | درب سکشنال زیرسقفی تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی دنیای رسانه مووی 24 کلیپ های ایران و جهان www.ecell.ir مجله بیمه فروش و نصب بیلیارد 09128480393 ستاک فناوری ویرا آموزش سئو سایت به زبان ساده